wtorek, 16 sierpnia 2016

Red Queen Book Tag





      1."Czerwona królowa" - Książka, po której nie spodziewałeś się, że tak bardzo Ci się spodoba.
„Rywalki” Kiery Cass to książka, która idealnie pasuje do tej kategorii.  Wystawne suknie, bankiety, pałac, trójkąt miłosny? Myślałam, że będzie to idealna pozycja na jeden wieczór. Lekka, niezobowiązująca, w której schemat będzie gonił schemat. Musze przyznać, iż mile się zaskoczyłam. America Singer okazała się bohaterką o siły charakterze. W „Rywalkach jest także bardzo widocznie zarysowany motyw wolności. Podsumowując…

Zakochałam się w całej trylogii „Selekcja”. Razem z główną bohaterką walczyłam w Eliminacjach.



2      2.Norta - Świat, w którym mógłbyś zamieszkać.
Chciałabym zamieszkać w świecie Nocnych Łowców, który został wykreowany przez Cassandrę Clare w „Diabelskich Maszynach” Wiktoriańska Anglia, czego chcieć więcej? Walczyłabym z demonami na ulicach jednego z najpiękniejszych miast świata.


 
         3.Mare - Bohater/ka zmagający/a się z problemami.
Do tej kategorii wybrałam główną bohaterkę „ The Witch Hunter. Łowczyni”. Elizabeth Grey, jedna z najlepszych łowców czarownic, niezwykle piękna i utalentowana. Jednak jej życie nie jest takie kolorowe…. Dziewczyna musi zostawić za sobą swoje dawne życie, walczyć ze swoim ukochanym przyjacielem.
Przyjaźń i wrogość
Miłość i nienawiść
Dobro i zło


4      4.Maven - Bohater/ka, którego/którą jednocześnie kochasz i nienawidzisz.
Czytałam tą książkę, kiedy jeszcze byłam małą dziewczynką. Jednak do teraz pamiętam, jakie skrajne uczucia u mnie wywołała. Oczywiście chodzi mi tu o „Baśniobór”, a dokładniej o czwartą część tego cyklu. Autorem tej książki jest jeden moich ulubionych pisarzy- Brandon Mull. W „Baśniobór. Plaga cieni” poznajemy Gavina- przystojnego chłopaka, który zaprzyjaźnia się  z Kendrą. Niech jego jąkanie nie zmyli was tak, jak mnie. Ten młodzieniec zrobił coś, co złamało mi serce. Dosłownie musiałam je zbierać z podłogi.


        5. Cal - książka, po której spodziewałeś się czegoś więcej.
O wiele, wiele więcej spodziewałam się po książce „Wybrani”. Słyszałam wiele pozytywnych recenzji tej książki i do teraz nie mogę rozumieć, co jest w niej takiego niesamowitego. Spodziewałam się efektu WOW! Zamiast tego dostałam słaby trójkąt miłosny i „niezwykle” trudna zagadkę kryminalną. W pewnych momentach musiałam się zmuszać do czytania, na razie nie mam ochoty czytać dalszych tomów.






   6.Srebrni i Czerwoni - drugoplanowy/a bohater/ka, który/która znaczy dla Ciebie więcej niż pierwszoplanowy.
Jeżeli czytaliście moją recenzję „Pani Nocy”, to domyślicie się jaki podobam przykład. Mark Blackthorn znaczy dla mnie więcej niż Emma Cartains i Julian razem. Jednak mam nadzieję, że w następnym tomie relacje głównej bohaterki i pół-faerie się polepszą… Zdecydowanie jestem za tym związkiem.


   7."Szklany miecz" - Książka, którą obecnie najbardziej chcesz przeczytać.
Obecnie bardzo chcę przeczytać „Królowie Dary” Kena Liu.



Niecierpliwie czekam na wasze odpowiedzi w komentarzach.

4 komentarze:

  1. Większości bohaterów nie znam, więc nie bardzo mogę się do czegokolwiek odnieść :p
    Chętnie wykonam ten TAG u siebie na blogu.
    Pozdrawiam serdecznie!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie przeczytam twoją wersję tego TAGU i również pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Jeszcze mnie tutaj nie było, ale na pewno nie jest to moja ostatnia wizyta :) już dodałam do obserwowanych. Również bardzo chcę przeczytać "Królowie Dary" - ciekawi mnie ten motyw chińskiej kultury w książce. Niestety, nie czytałam prawie żadnej książki z Twojego TAGU, a wszystkie należą do bardzo popularnych :) ja jednak obracam się nieco w innych kręgach, ale na wszystkie mam wielką ochotę. "Czerwona Królowa" była świetna i faktycznie - nie sądziłam, że aż tak bardzo mi się spodoba :)
    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń